Opis: WKiŁ 1984, str. 240 stan db+ (normalne ślady użytkowania, zakurzona) ISBN 83-206-0383-8 Procesy korozji i jej skutki. Sposoby zapobiegania korozji. Rodzaje powłok ochronnych i ochronno-dekoracyjnych. Przykłady technologii konserwacji popularnych w Polsce samochodów produkcji krajowej oraz importowanych. Odbiorcy: pracownicy zaplecza technicznego motoryzacji, uczniowie techników i szkół zawodowych o kierunku samochodowym, prywatni użytkownicy samochodów. 1. Ogólne wiadomości o korozji i jej zapobieganiu 1.1. Wprowadzenie 1.2. Korozja i jej skutki 1.3. Środowisko i jego wpływ na korozję samochodu 2. Podstawowe wiadomości o korozji materiałów konstrukcyjnych 2.1. Podstawowe wiadomości o materiałach konstrukcyjnych 2.1.1. Żelazo i jego stopy 2.1.2. Metale nieżelazne i ich stopy 2.1.3. Materiały niemetalowe 2.2. Materiały eksploatacyjne 2.2.1. Materiały pędne 2.2.2. Oleje i smary samochodowe 2.2.3. Płyny eksploatacyjne pochodzenia nienaftowego 2.3. Podstawowe procesy korozji metali i niemetali 2.3.1. Mechanizm procesów korozji metali 2.3.2. Korozja tworzyw niemetalowych 3. Ochrona metali przed korozją 3.1. Powłoki organiczne 3.1.1. Materiały malarskie i ich charakterystyka 3.1.2. Funkcje powłok lakierowych 3:1.3. Składniki wyrobów lakierniczych 3.1.4. Własności powłok lakierowych 3.1.5. Typy materiałów malarskich w zależności od substancji błonotwórczej 3.1.6. Podział materiałów malarskich ze względu na przeznaczenie 3.1.7. Zasady doboru materiałów malarskich 3.1.8. Ogólne zasady stosowania materiałów lakierniczych 3.1.9. Starzenie się powłok lakierowych 3.2. Powłoki metalowe 3.2.1. Rodzaje powłok metalowych 3.2.2. Charakterystyka powłok metalowych 3.2.3. Powłoki galwaniczne 3.3. Powłoki niemetalowe 3.3.1. Powłoki konwersyjne 3.3.2. Fosforanowanie 3.3.3. Powłoki ekranujące 3.4. Metody ochrony czasowej 3.4.1. Powłokowe środki konserwacyjne 3.4.2. Inhibitory korozji 4. Ochrona samochodu przed korozją 4.1. Zabezpieczenie antykorozyjne samochodu w procesie przemysłowym 4.1.1. Opracowanie konstrukcji i technologia nowych pojazdów 4.1.2. Dobór blach i tłoczenie elementów nadwozia 4.1.3. Montaż zespołów nadwozia 4.1.4. Uszczelnianie nadwozia 4.1.5. Przygotowanie powierzchni nadwozia do zabezpieczenia antykorozyjnego 4.1.6. Fosforanowanie 4.1.7. Malowanie przemysłowe samochodów 4.1.8. Powłoki galwaniczne 4.2. Ochrona antykorozyjna pojazdu w czasie eksploatacji 4.2.1. Mycie i konserwacja powłok ochronnych i dekoracyjnych 4.2.2. Konserwacja pojazdu środkami ochrony czasowej 4.2.3. Konserwacja metodą ML 4.2.4. Przykłady wykonania konserwacji metodą ML 4.2.5. Konserwacja podwozia środkami ochrony czasowej 4.2.6. Zabiegi uzupełniające 4.2.7. Konserwacja elementów gumowych i z tworzyw sztucznych 4.2.8. Organizacja stacji konserwacji samochodów 4.2.9. Konserwacja samochodu w okresie jesienno-zimowym 4.2.10. Konserwacja po sezonie zimowym 5. Renowacja skorodowanych nadwozi samochodów 5.1. Zniszczenia korozyjne w samochodach 5.2. Naprawa uszkodzeń korozyjnych nadwozia 5.2.1. Naprawa elementów blaszanych nadwozia 5.2.2. Wymiana i naprawa drzwi 5.2.3. Wymiana błotnika 5.2.4. Wymiana słupków i progów drzwiowych . 5.2.5. Prace wykończeniowe 5.3. Naprawa pokryć lakierowych 5.3.1. Zagadnienia ogólne 5.3.2. Renowacyjne materiały malarskie 5.3.3. Przygotowanie powierzchni do malowania renowacyjnego 5.3.4. Nakładanie powłok lakierowych. 5.3.5. Wykonywanie prac renowacyjnych w zależności od stopnia uszkodzenia powłoki 5.3.6. Malowanie renowacyjne podwozia (malowanie antykorozyjne) 5.4. Naprawa zniszczeń korozyjnych przy użyciu tworzyw sztucznych . 6. Bezpieczeństwo pracy
|