Opis: WSiP 1990 str. 244, stan db+ (podniszczona lekko okładka - zdjęcie) ISBN 83-02-02154-7 SPIS TREŚCI Wstęp CZĘŚĆ I. PODSTAWY SKUTECZNEGO KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA Rozdział 1 1. Cek kształcenia i wychowania 1.1. Podstawowe pojęcia 1.2. Cele wychowania w kulturze fizycznej (cele wychowania fizycznego) 1.2.1. Naczelny cel wychowania fizycznego 1.2.2. Cele etapowe 1.2.3. Cele operacyjne Rozdział 2 2. Rok, zasady i style kierowania pracą uczniów 2.1. Role zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego 2.2. Zasady kształcenia i wychowania 2.2.1. Zasady doboru treści i organizacji kształcenia i wychowania 2.2.2. Zasady nauczania-uczenia się 2.3. Style kierowania pracą uczniów Rozdział 3 3. Prakseologiczny model wychowania fizycznego CZĘŚĆ II. OGNIWA PROCESU WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Rozdział 4 4. Diagnoza i prognoza Rozdział 5 5. Planowanie 5.1. Uwagi ogólne 5.2. Plac szkoły w zakresie'ku! tury fizycznej 5.3. Roczny plan wychowania fizycznego dla klasy szkolnej 5.4. Osnowa — plan realizacji tematu (cyklu) Rozdział 6 6. Realizacja (wykonawstwo) 6.1. Uwagi ogólne 6.2. Zadanie jako podstawowy medianizrn celowego zachowania się człowieka 6.2.1. Zadanie jako regulator stosunków człowieka z otoczeniem 6.2.2. Czynności pedagogiczne nauczyciela wychowania fizycznego 6.2.3. Rodzaje czynności nauczycielskich a. Czynności przygotowawcze b. Czynności motywujące c. Czynności informujące d. Czynności kontrolne e. Czynności naprowadzające f. Czynności korekcyjne g. Czynności zabezpieczające 6.2.4. Model interakcji nauczyciela z uczniami 6.3. Metody 6.3.1. Uwagi ogólne 6.3.2. Systematyka metod wychowania fizycznego jako sposobów realizacji zadań 6.3.2.1. Metody reproduktywne (odtwórcze) 6.3.2.2. Metody proaktywne (usamodzielniające) 6.3.2.3. Metody kreatywne (twórcze) 6.3.3. Charakterystyka metod realizacji zadań w wychowaniu fizycznym 6.3.3.1. Metoda naśladowcza-ścisła 6.3.3.2. Metoda zadaniowa-ścisła 6.3.3.3. Metoda programowanego uczenia się 6.3.3.4. Metoda zabawowa-naśladowcza i zabawowa-klasyczna 6.3.3.5. Metoda bezpośredniej celowości ruchu 6.3.3.6. Metoda programowanego usprawniania się 6.3.3.7. Metoda ruchowej ekspresji twórczej 6.3.3.8. Metoda problemowa 6.3.3.9. Uwagi o stosowaniu metod 6.3.4. Metody przekazywania i zdobywania wiadomości z zakresu kultury fizycznej 6.3.5. Metody wychowania jako środki pomocnicze w realizacji celów wychowania fizycznego i wychowania ogólnego 6.3.5.1. Psychospołeczne mechanizmy i warunki zachodzenia zmian w ludzkiej osobowości 6.3.5.2. Metody wychowania Metody wpływu osobistego Metody wpływu sytuacyjnego Metody wpływu społecznego Metody kierowania samowychowaniem 6.4. Formy organizacyjne oraz środki dydaktyczne 6.4.1. Formy organizacyjne 6.4.1.1. Formy podziału uczniów 6.4.1.2. Formy porządkowe 6.4.1.3. Formy prowadzenia zajęć 6.4.2. Środki dydaktyczne Rozdział 7 7. Ocena wyników Słowniczek pojęć Wybrane pozycje bibliograficzne
|