Opis: WSiP 1981, str. 162, stan db+ (podniszczona lekko okładka, dedykacja na str przed tyt) ISBN 83-02-00548-7 SPIS TREŚCI Wprowadzenie I. Podstawowe pojęcia II. Działalność opiekuńczo-wychowawczą szkoły i osiedla w świetle literatury Rola i znaczenie instytucji społeczno-politycznych w wychowaniu integralnym Formy organizacyjne współpracy szkoły i osiedla Realizacja działalności opiekuńczo-wychowawczej w osiedlu Efekty planowej i zintegrowanej działalności opiekuńczo-wychowawczej III. Metodologia Problemy badawcze Metody, techniki i narzędzia badań Organizacja badań Charakterystyka terenu badań IV. Koncepcja zintegrowanego systemu opiekuńczo-wychowawczego Teoretyczne założenia środowiskowego systemu wychowania Struktura zespołu opiekuńczego Kierunki zintegrowanych oddziaływań Opiekuńczo-Wychowawczych V. Kształtowanie podstaw świadomego oddziaływania wychowawczego rodziców Klimat wychowawczy w rodzinie Atmosfera wychowawcza w badanych rodzinach Formy współpracy rodziny i szkoły Wpływ oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych na wychowanie w rodzinie VI. Kształtowanie podstaw więzi społecznych mieszkańców nowego osiedla mieszkaniowego Problem więzi społecznych mieszkańców nowych osiedli mieszkaniowych Formy kształtowania więzi społecznych Przeobrażenia społeczności lokalnej VII. Wychowanie uczniów do właściwego wykorzystania czasu wolnego Potrzeba organizacji czasu wolnego Zajęcia pozaszkolne jako forma wychowania uczniów do spożytkowania czasu wolnego Rozwój zainteresowań pozaszkolnych badanych uczniów Kształtowanie pozytywnego klimatu w pracy sekcji zajęć pozaszkolnych Aktywność społeczna uczestników zajęć pozaszkolnych VIII. Praca z uczniami niedostosowanymi społecznie Problemy niedostosowania społecznego Rozmiary i rodzaje niedostosowania społecznego w badanych osiedlach Formy działalności profilaktyczno-resocjalizacyjnej Efekty oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych IX. Podsumowanie Pedagogiczne znaczenie przeprowadzonego eksperymentu Wnioski i postulaty Bibliografia Aneksy Koszt wysyłki 4 zł.
|